Paragrafen

Verbonden partijen

Bedrijfsvoeringsorganisatie Doelgroepenvervoer Regio Arnhem-Nijmegen

Actualiteiten en risico's

Als stad en regio groeien we. Zo ook het aantal mensen dat gebruikt maak van onze voorzieningen op gebied van zorg en onderwijs. Sinds de Corona tijd laten de aantallen inwoners die gebruik maken van het Doelgroepen vervoer zich moeilijk voorspellen. De groeipercentages van voor Corona zien we nog niet terug maar de stijging is weer ingezet. Dit komt onder andere door een vergrijzende demografie, dit resulteert in meer ouderen die gebruik willen maken van het vervoer tegenover een krimpende arbeidsmarkt en dus minder chauffeurs om het vervoer uit te voeren.
In 2023 was de grootste uitdaging om al het gevraagde vervoer ook daadwerkelijk te kunnen rijden om zo het Doelgroepen vervoer bereikbaar te houden voor iedereen die dit echt nodig heeft. Hiervoor hebben we soms maatregelen moeten nemen die de kwaliteit van het vervoer niet ten goede komen, zoals: het narijden van routes of het combineren van onlogische ritten waardoor de reistijd van gebruikers langer werd. Ook aan de gemeentelijke toegangspoort is kritischer gekeken of er andere (voorliggende) oplossingen zijn voordat er taxivervoer wordt ingezet.
Daarnaast zijn er weer stappen gezet met de vervoerders richting het zero emissie doelgroepen vervoer in 2028 en zijn er enkele vervoerspercelen succesvol aanbesteed na het aflopen van de initiële contractperiode met de vervoerders. Deze nieuwe contracten gaan echter pas halverwege 2024 in.

Deze pagina is gebouwd op 06/10/2024 09:30:35 met de export van 06/10/2024 09:14:22